söndag 13 mars 2011

Skoskydd för glömska.

Hittade en toppenidé hos myssel och klaramedk, nämligen hemmasydda skoskydd. Ingen kan behöva dessa mer än jag, eftersom jag alltid kommer på att jag måste springa in efter att ha snörat på mig skorna för att kolla spisen, hämta telefonen osv.


Jag tog en bit vaxduk från S&S jag hade hemma och gjorde två par. Det första blev för litet för mig men passar perfekt för äldste sonen att ha t ex i bilen eller om det är bråttom in av olika anledningar ;-).  Ännu är det ju lite bökigt med alla överdragskläder. Det andra paret passar bra både för mina 38:or och min mans skor i storlek 45.

För att få en rak "häl" kan man sy av det ena hörnet på skoskyddet.

3 kommentarer:

  1. Hej! Fina skoskydd du gjort! Vad bra att du kommenterade inne hos mig så att jag hittade till din fina blogg. Ska återvända!
    /Myssel

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra idé! Jag som hasade runt i leriga stövlar på två gamla tidningar i helgen. Man vill ju vara ute när det är fint väder men så behöver man alltid in och fixa något i huset samtidigt. Nu vet jag vad jag ska göra.

    SvaraRadera