lördag 5 mars 2011

Så nöjd!

Jag är jättenöjd med den här tröjan, den är perfekt i storlek och sömnaden gick hur smidigt som helst. Jag utgick från samma Ottobre-mönster (1/2010) som en tidigare tröja men gjorde fram- och bakstycke smalare. Interlocken med bilar (Stoff och stil) är jätteskön och ganska tjock. Muddarna vid ärmarna gör jag kanske kortare en annan gång, men annars är det både praktiskt och fint med matchande mudd i ärmavsluten. Smal mudd i halsen är mycket enklare att få till bra än trikåkantband, i alla fall med min bassymaskin.

3 kommentarer:

  1. Vad kul, jag och S tittade på mina tyger idag nu när jag fått hem nya maskinen, då pekade han på detta tyget och sa att M hade en tröja i det på sig igår på förskolan. :)

    SvaraRadera
  2. Snygg! Jag har precis sytt en liknande tröja men den här ser ut att vara vidare i halsen. Får nog testa det mönstret nästa gång. Tack för tipset! :-)

    SvaraRadera