tisdag 11 januari 2011

Tröjdebut.

Häromkvällen sydde jag dessa två trikåtröjor av det mintfärgade aptyget från Stoff och stil. Ärmarna och halsringningarna går i svart. Storlek 104 resp 80. Mönstren är hämtade från Ottobre och är ganska stora i storleken. Till nästa gång kanske jag justerar den vänstra modellen lite så att de blir smalare. Pojkarna var nöjda och jag med, det var ju trots allt mitt första försök att sy tröjor. Slutsats: Det var inte alls lika krångligt att sy dessa plagg som jag hade fått för mig, så nu planeras det för fler!

Syskonmatchning!

Kuvert-/omlotthalsringning.
Jag som inte har något tryckknappsverktyg kan tipsa om omlotthalsringningen för de mindre barnen. Enkel att få till och det blir dekorativt med kantningen. Så här ser de ut live:


2 kommentarer:

  1. de ser hur fina ut som helst! snyggt att ha enfärgade ärmar. kuverthalsrigning är en sån grej jag fått för mig är "svår" men det kanske man skulle ge sig på då... =)

    SvaraRadera