fredag 21 januari 2011

Mjuka byxor till två bröder.

Ikväll lämnade jag ifrån mig dessa tre velourbyxor till en som beställt till sina barn, drygt 4 respektive snart 2 år. Färger och modeller var helt efter mammans önskemål och jag hoppas nu att de ska sitta bra och kan premiäranvändas under kommande veckas skidresa. Alla tyger kommer från Stoff och stil.
Koksgrå muddbyxor i storlek 92 till lillebrorsan.


Ärtgröna och svarta velourbyxor med
 resårer och pös i storlek 110 till storebrorsan.
Gjorda efter denna modell.

1 kommentar:

  1. Fina brallor. Du undrade i vilken Ottobre jag hittat raglan mönstret och det är i nr 3/2010. Tröjan heter Riff och är kortärmad men jag har gjort den långärmad och sedan förlänger jag som sagt tröjan till önskad längd. Storlek 98 blir perfekt på bredden till min drygt 3 årige son men längden hade blivit för kort om jag följt mönstret. Klipper även 1cm sömnsmån i halsen för annars tycker jag den blir för vid även med mudd.

    SvaraRadera