tisdag 5 februari 2013

Jumpsuit till sonen.

Vi är väl inte kända för att alltid vara först med det senaste, men nu var tiden inne för att sy onepiece / jumpsuit till pojkarna. Melker har frågat efter det flera gånger eftersom några av hans kompisar har, men det har tagit emot att köpa en när man skulle kunna sy en själv. Och så var det det där med tiden. Nu fanns den plötsligt. Mönster inhandlades på Stoff och stil, då jag har hört talas om att det ska vara bra. Även collegetyget köptes där och det var väldans mjukt och mysigt. Overallen skulle gå i rött och grönt enligt kundens önskan. Till det valde jag marinblå dragkedja och muddar.
Hur gick det då? Jo, mönstret var bra och det var enkelt att följa beskrivningen. Fin passform och storlek, jag följde det exakt förutom att jag la till några cm vid fötterna för säkerhets skull. Och förresten satte jag muddar istället för resårband i ärm- och benslut. Nästa gång placerar jag nog fickorna lite längre ner.
Melker var mycket glad och nöjd när han kröp ner i den. Lillebror väntar ännu på sin, men jag har lovat att leverera så snart jag bara kan. Personligen tyckte jag att det var jätteroligt!

4 kommentarer:

  1. vilken fin... bra jobbat, han ser nöjd ut, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Vad fin den blev. Glada färger och snygg passform.
    Kunden ser riktigt glad och nöjd ut.
    Med vänlig hälsning. M

    ...vart beställer man ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag har letat febrilt på stoff och stil men det enda mönstret jag hittar är till en overall.. har de tagit bort det?

    SvaraRadera