torsdag 14 februari 2013

Jumpsuit nr 2 till pojke nr 2.

























Då var det dags att presentera Hjalmars jumpsuit / onepiece. Även han har valt färger själv. Det skulle vara mörkblått (såklart) och ljusblått, men det sistnämnda valde jag att fritt tolka som turkost :-) Till det röd dragkedja och rött med vita stjärnor som foder i luvan. Att fodra en luva när dragkedjan går hela vägen upp lärde jag mig utifrån den här tutorialen. Svarta muddar vid ben- och ärmslut.

Det är så roligt att tänka ut alla variationsmöjligheter som finns för detta plagg bland tyger, foder och dragkedjor. Samt applikationer, fickor, muddar...


Hjalmar, 2,5, är en något bestämd kille och det första han sa var att han ville haft den mörkblå fickan på den mörkblå sidan... Jag tror att jag lyckades prata mig ur det och framhålla den skojiga luvan eller nåt, för han blev till slut glad och nöjd.

3 kommentarer:

  1. vilken söting... och one-picen är superfin!

    SvaraRadera
  2. Bra ålder för den här typen av kläder. Kan han springa runt i och leka ordentligt.

    SvaraRadera