måndag 10 oktober 2011

Hannas helikopterrävar.

Vissa stunder har jag och Melker lite tid för oss själva. Det är oftast en ledig onsdag när Hjalmar sover. Senaste onsdagen föreslog Melker att vi tillsammans skulle sy en tröja till Hjalmar i det nya tyget med helikopterrävarna. Jag var såklart inte sen att hänga på den idén. Jag klippte tyg och sydde, han plockade nålar, klippte av trådar och räckte mig saker. Satt på en stol bredvid mig eller i knät. Så roligt det var att genomföra ett helt projekt tillsammans! De sista momenten gjordes idag när vi var hemma med feber. Båda pojkarna satt på samma tripptrapp bredvid mig och maskinen när muddarna kom på plats. Pillade med trådrullar och drog i tyget.

 
 
Tyget är min kompis Hannas lilla dröm som går i uppfyllelse, nämligen att få rita ett eget mönster som trycks på tyg. Det är så fint och färgerna är jättehärliga. Passar bra tillsammans med vitt, svart, rött och turkos. På grytbilden ser man också hur snyggt det blir ihop med randigt.

Som sagt, det var lite feber i huset och ösregn utanför, så dagens "ta oss utanför dörren-projekt" var att åka till ICA och posta fyra paket med kläder till beställare. Så fort de kommer fram ska jag blogga om dem.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det låter, och tröjan blev verkligen jättefin! Gillar det där tyget skarpt!
    Ibland har jag lite svårt att kommentera, och kommenterar då som anonym. Men det går inte hos dej, kan du inte ändra det...? Då skulle jag bli glad :-)

    SvaraRadera
  2. Så himla fin tröja! Och jag som hade bestämt mig för att inte köpa det tyget och istället spara pengar. Nu kunde jag inte låta bli att beställa lite...

    SvaraRadera