fredag 19 augusti 2011

Jeans av gamla jeans.

Ettåringen behövde slitstarka byxor att rumla runt i utomhus och då är ju jeans väldigt bra. Jag hade ett par med hål i som legat undanstoppade något år och de fick äran att få nytt liv. Ett par snabba muddjeans i stl 92 blev det av benen. De gamla sidsömmarna gör sig bra på de nya jeansen, men för övrigt inga detaljer. En annan gång ska jag testa att arbeta dem lite mer, kanske med fickor eller applikationer. Mudd i benslut på jeans är praktiskt eftersom det håller tätt vid ankeln och det blir inget knöligt tyg att stoppa ner i stövlarna. Fördelen med att återanvända vuxenjeans är, förutom att det är miljövänligt och ekonomiskt, att man får kraftiga byxor som ändå är mjukslitna efter flera års användning.
Fixar till hoppet på cykelstigen i skogen.


4 kommentarer:

  1. snygga... och vilken liten söting! Ett tips är att även ta "innebenssömmen" och ha på utsidan, tycker iallafall jag är fint som omväxling .-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina byxor på en fin pojke!

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på att göra samma sak med några av mina gamla jeans. Hur gjorde du i midjan? Mudd där också?

    SvaraRadera