måndag 28 november 2011

Vaxduksförvaring.


Jag har sytt några förvaringskorgar i vaxduk med bomullstyg som foder. Den enda av dem som jag hann fotografera före marknaden är den prickiga på bilden ovan. Det blommiga tyget är från loppis och vaxduken är ny från Stoff och stil.
Korgarna i vaxduk blir rejält stadiga och jag tycker att de kan passa bra i till exempel barnrum eller på en toalett. Förvara pennor, småbilar, hårgrejor, toarullar... eller, för all del, toaborste med tillhörande skål, som en familjemedlem så smart föreslog :-)

6 kommentarer:

  1. Jättefin, snyggt med rosa!
    Vi har flera här hemma, de är verkligen toppen!

    SvaraRadera
  2. snygg! perfekt till pollypocket-pryttel tänker jag!

    SvaraRadera
  3. Hej! Kom in på din blogg då jag söker efter info inför mitt syprojekt med vaxduk. Är det något speciellt man bör tänka på? Tex någon speciell nål eller tråd man måste ha för att det ska funka?
    Tack, mvh Andrea

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag försöker använda lite längre stygn, tre i stället för två, eftersom man ju gör hål i duken när man syr. Nåla inte heller så att det blir hål (i sömsmånen är ok). Annars gör jag inget särskilt ;-)

    SvaraRadera
  5. Hej... har glömt svara på din fråga. Stämplarna och flaskfärgen kommer båda från mitt jobb, det finns många fördelar med att vara förskollärare! :-)
    Jag tror att du hittar liknande hos panduro eller slöjddetaljer. Dessutom funkar det jättebra att använda akrylfärg som kanske kan vara lättare att få tag på, bland annat hos Claes Ohlsson.
    Kram!

    SvaraRadera