fredag 4 november 2011

Stadig matkasse i tyg.

Jag var sugen på att sy en annan typ av kasse än den så kallade dagiskassen och hittade den här beskrivningen. Det är en modell liknande de pappkassar man kan köpa i mataffärerna, men visst blir det lite roligare med en i tyg. Detta orangemönstrade är någon slags markisväv eller liknande, hur som helst är det väldigt styvt och kraftigt. Inte helt oväntat är det inropat av min mamma på en auktion. Nu har jag sytt flera kassar i denna modell och gillar den skarpt.

3 kommentarer:

  1. snygg modell, och tyget var jätteläckert!

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna! Jag säljer ett tillfälligt lager av markisväv från 70-talet, bland annat tyget du använt till din snygga påse, men i två andra färger. Jag undrar om jag får lägga upp bilden på min facebooksida och länka till din blogg?

    Här är sidan: www.facebook.com/jennys70talstyger

    mvh Jenny

    SvaraRadera