lördag 7 maj 2011

Djuriskt och glittrigt.

Tyget, kallat snöleopard, från Jofotex är ett inköp som först var tänkt att bli en mössa till en kompis. Att tyget var glittrigt framgick dock inte riktigt av bilden och det var plötsligt inte helt rätt som mössa. Det var på väg att returneras när vännerna fick idén om att i stället sy en barnklänning av det till deras dotter. Jag kände direkt att det skulle kunna bli jättefint som klänning till en tjej som Ester. Söt och tuff. Och så här blev resultatet:

Ester säger hej!

  
Klänningen med matchande hårband.


Glittertrådar i tyget, syns mer i verkligheten.

Mönstret har jag ritat genom att utgå från en Ottobre-tröja (1/2010). Hårband är egen idé.
Roligast med det här projektet var nog hur ett felköp kunde sluta med något bra men även att sy i ett tyg jag troligtvis inte hade köpt om jag inte fått en beställning i det. Ibland kan det vara givande att ta sig utanför de vanliga systråken!

4 kommentarer:

  1. Så fin den blev! :) Nu blir jag också sugen på att sy klänningar.

    SvaraRadera
  2. vilket fint set...! Härligt!

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg tjej i nya kläder!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Den blev toppenfin Hanna! Vi är supernöjda, Ester oxå! :) Kram Mia

    SvaraRadera