söndag 29 maj 2011

Axelremsväska i jeans och vintagetyg.





Detta är en väska jag sytt på uppdrag av en släkting. Jag fick av henne ett par jeans, en gammal väska som mall och lite instruktioner. Den nya väskan skulle vara smalare än den gamla, den skulle ha detaljer av gamlafarmors turkosa tyg och jeansbakfickorna fick gärna användas som innerfickor.

Jag sydde axelrem, lockets utsida, innertyg och kanter på väskan i jeans. Retrotyget hamnade på utsidan av väskan samt insidan på locket. Jag ville inte bara ha det som foder eftersom det då knappt skulle synas alls. En jeansficka fick jag till som innerficka och locket stängs med kardborrband.

Det var lite speciellt med en beställning med vissa önskemål men som ändå gav lite svängrum för egna påhitt. Jag är nöjd med resultatet och hoppas att den kommer till användning. Jag tycker också att vintagetyget passar så bra ihop med jeanstyget.

3 kommentarer:

  1. Super snygg väska i just precis den modell jag länge har tänkt prova sy! Nu blev jag verkligen sugen på att ta tag i det projektet.

    SvaraRadera
  2. Supersnygg! och vilket härligt tyg!

    SvaraRadera