lördag 2 februari 2013

Bråttom. Då går det sällan som på räls.

Blev igår inbjuden till födelsedagsfika hos en granne samma eftermiddag. Vi hade inget passande att ta med oss som present och heller ingen bil hemma. Det var sonens lekkompis som fyllde nio och jag fick då för mig att sy en vaxduksförvaring till henne. Hur tänkte jag? Hemma ensam med tre små barn och ganska lite tid på mig. Men har man bestämt sig så har man.

Naturligtvis krånglade det. Första dragkedjan fungerade inte, upptäckte jag efter att jag hade satt i den. Börja om. Nästa försök innebar sprättning men som tur var i den delen av vaxduken som skulle klippas bort. Hål efter felsömnad är ju inte så snyggt i just vaxduk. Nåväl, projektet blev klart precis i tid och tårtan var god. Jag ska nog ändå undvika att göra så här nästa gång.
Vaxduk från Stoff och stil som necessär till nioårig flicka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar