måndag 1 augusti 2011

Djungelvarianter.

Jag har precis sytt ett par plagg i JNY:s djungelinterlock. Ett par muddbyxor till min kompis son, där de önskade matcha med turkos muddar, samt en önskad tröja till min 4-åring där vi tillsammans valde gula ärmar och bruna muddar.

Det som är skoj med ett flerfärgat tyg är att man kan variera sig genom att plocka upp de olika färgerna i just muddar, applikationer eller ärmar (exempelvis) eller matcha med andra plagg i de olika färgerna. Jag tycker att tröjan blev både höstig och mer retro när den fick gult och brunt ihop med djungelmönstret. Det passar bra eftersom interlocken är ganska tjock. I byxan upplever man tyget lite annorlunda mot det turkosa.



Mönstret till byxan i stl 92 är från Ottobre 1/2010, lite förändrat. En ganska vid och pösig byxa. Tröjan i stl 110 är från Ottobre 3/2010, modell "Riff". Jag har förlängt ärmarna eftersom mönstret är en t-shirt. Jag hade hört av någon annan bloggare jag inte minns namnet på att det skulle vara ett jättebra mönster på raglantröja och jag får helt klart hålla med. Den sitter bra och är betydligt smalare än en del andra modeller de har. Gult tyg från Jofotex och muddar från Stoff och stil.

2 kommentarer: