söndag 13 februari 2011

Obloggat tidigt höstprojekt.

Jag kom plötsligt på att jag nog inte visat min halsduksmodell med isticksficka. Faktiskt tillkom den när jag fick min allra första beställning i höstas. En kompis ville ha mössor och halsdukar till sina döttrar, men det skulle inte vara en vanlig halsduk som man knyter utan en variant som blir mindre bylsig och ligger tätt mot halsen. Det skulle likna en vanlig halsduk och inte vara en halsvärmare av modellen man knäpper bak. Jag tog mig an uppgiften och gjorde en utanpåsydd ficka att trä den ena änden igenom. Remsan är smalare än halsdukens bredd för att hålla den på plats bättre. Kanske en halvbra förklaring, men så här ser det ut:


Madde visar lillsyrrans set med igelkottar från Stoff och Stil.
Insidan är fleece.


1 kommentar:

  1. Jättesnyggt set! Blir grymt förtjust i jeans hjälmmössan i tidigare inlägg

    SvaraRadera